donderdag 13 november 2014

Dinsdag 11 november

Na een korte nacht, stapten we in de regen  op de bus naar Cordoba. Het was zeer gezellig met de Spanjaarden, toch met diegenen die niet lagen te slapen ;) Na bijna drie uur zagen we eindelijk de stad verschijnen. Intussen was het gelukkig gestopt met regenen en was het zo'n 20 graden in de zon. Maar de Spanjaarden vonden dat zeer koud.  Op weg naar het museum over de verschillende godsdiensten zagen we een wandelende zwabber. Ooit al een hond met dreadlocks gezien? Wij wel! Na een uurtje in het museum, aten we op de brug richting stad begeleid door een muzikant. Natuurlijk konden we het niet laten om een dansje te placeren. Daarna stond de Mezquita gepland. (De reden dat we meer dan 6 uur in de bus moesten zitten!). Dat was vroeger een kerk, werd dan een moskee en is nu een kerk in een moskee. De sfeer zat zo goed dat ik de tel ben kwijtgeraakt hoe vaak de bewaking is komen zeggen dat we stil moesten zijn. Na het bezoekje (rond 15u!) kregen we tijd om te lunchen. Met de hele Belgische groep vertrokken we naar de Burger King waar we ons volpropten met frieten en hamburgers. Daarna vervolgden we onze wandeling richting de bus en leerden we de Spanjaarden wat Vlaamse liedjes en andersom. Nu kan ik eindelijk de Macarena meezingen. Op de bus naar huis was het weer super gezellig tussen de muziek en kaartspelletjes en leerden we elkaar nog beter kennen. We waren pas laat terug maar niet laat genoeg voor de Spanjaarden. Op naar het volgende feestje. Het grootste deel van de groep trok richting Francisco (Melanie) en ik trok richting Dominique (Lars). Daar waren de Spanjaarden van Polen super blij toen we skypeten met Femke. Ook speelde ik voor het eerst Fifa. Jose vond mij beter dan Lars (ik scoorde tenminste een punt). Om 2uur was het feestje gedaan en trokken we richting ons bed na een vermoeiende dag. 

Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten